Értjük egymás nyelvét 

A város és a régió gazdasági helyzetét, a helyi vállalatok állapotát és a jövőbeni kitörési pontokat Foltányi Mártonnal, a Budapest Bank északnyugat-magyarországi régióvezetőjével tekintettük át. 

Foltányi Márton

– Erős a kötődése Győrhöz, csak az egyetemi évek alatt hagyta el a várost, így sok változást láthatott és élhetett át. Miként látja, jó irányban haladunk? 

– Valóban nagyon erős a helyi kötődésem, kisgyermekkorom óta itt élek, a középiskolai tanulmányaimat a Révai Miklós Gimnáziumban végeztem. A közelből szemlélhettem a rendszerváltozáskor elindult gazdasági folyamatokat, és azok rövid-, illetve középtávú következményeit is. A Közgáz (Corvinus) elvégzése után nem sokkal, már a 90-es évek elején a győri kekszgyár átalakulásában vehettem részt annak érdekében, hogy minél erősebben és felkészültebben állhasson az új piaci kihívások elé. Azóta is itt élek, és a Budapest Banknál a helyi, illetve regionális vállalatoknak segítünk abban, hogy minél versenyképesebbek legyenek a hazai és globális versenyben. 

– Mit gondol, mi Győr legnagyobb vonzereje a gazdasági szereplők számára? 

– A rendszerváltoztatást megelőzően is jelentős ipari központnak számított a város, elég csak a Rábát említenem, aminek közvetlen és közvetett öröksége szerencsére a mai napig tovább él. Az évtizedek alatt felhalmozott kompetenciák és az oktatás elengedhetetlenek a sikerhez, nem mellesleg a város lokációja is kitűnő. Az előbb említett tényezők együttese kellett például ahhoz, hogy bizalommal fektessen be Győrben az Audi és számos más nemzetközi cég. Hamar elkezdett felnőni mellettük egy tehetséges hazai vállalkozó réteg, akik közül mára többen sokmilliárdos forgalmú beszállítói lettek az Audinak. 

– A Budapest Bank kifejezetten erős ebben a szegmensben. Minek köszönhető ez, és milyen stratégiát követ a bank? 

– Számunkra egyértelműen a hazai tulajdonú KKV-k jelentik az egyik legfontosabb ügyfélkört. Mi is több mint 30 éve vagyunk a piacon, úgy mondhatnánk: együtt nőttünk velük, kéz a kézben fejlődtünk. Ez idő alatt megismertük a hazai cégek működését, tisztában vagyunk a kihívásokkal, de adott esetben a hibákkal is. Szolgáltatásainkat és termékeinket is speciálisan az ő igényeiknek megfelelően alakítottuk ki. Hogy mást ne mondjak, mi már 300 millió forintos éves árbevételnél is személyes kapcsolattartót és terméket biztosítunk, mert tudjuk, mennyire fontos a vállalatvezetőknek a közvetlen kapcsolat. 

– Mit gondol, milyen jövőkép áll a városban működő vállalatok előtt, mit kell tenniük, hogy még sikeresebbek legyenek? 

– A hozzáadott érték arányának növelése a legfontosabb, hiszen a know-how folyamatos bővítésével, és az egyre komplexebb termékek előállításával lesznek a cégek egyre kevésbé helyettesíthetők, nő a versenyképességük, erősödik alkupozíciójuk. 
A tudás ellensúlyozza a magasabb költségeket. Nagy változásokon megy át a világgazdaság, most résen kell lenni, figyelni és kihasználni a lehetőségeket. Egy biztos: mi azon leszünk, hogy a Budapest Bank megőrizze értékeit, és továbbra is a hazai
KKV-k legfontosabb pénzügyi partnere legyen!