Már több mint 25 éve nyomják…  

A Palatia Nyomda és Kiadó Kft. 1993-ban alakult nyomdai vállalkozás, mely profilját tekintve ofszet és digitális nyomdai termékek komplett kivitelezésével foglalkozik.

 A vezetőség rendkívül fontosnak tartja, hogy lépést tudjanak tartani a gyors ütemben változó világgal és a szinte naponta változó piaci igényekkel. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztenek, legutóbbi 2017-es beruházásuk segítségével a csomagolóipar területére tudtak új szereplőként belépni, így ma már egyedi, forma-stancolt termékek, például dobozok gyártásával is foglalkoznak. 
A gépparkot igyekeztek úgy kialakítani, hogy mind a nagy példányszámú ofszet nyomtatványokat, mind az egyedi, kisebb darabszámú nyomdai termékeket képesek legyenek kiváló minőségben, kedvező áron előállítani. Stratégiájuk része, hogy a nyomdai kivitelezéssel kapcsolatos valamennyi feladatot igyekeznek „házon belül tartani”, ezzel is csökkentve a nyomtatási költségeket. Szakképzett grafikusaikkal és az évek alatt kialakított profi alvállalkozói hálózattal kiegészülve szinte nincs olyan nyomdai termék, aminek kivitelezését ne tudnák vállalni. Radek József ügyvezető igazgató szerint a folyamatos fejlődés mellett a személyes, közvetlen kapcsolat kialakítása is rendkívül fontos a megrendelőkkel. 

Radek József bízik abban, hogy a nyomtatott termékek piaca még sokáig kitart.

– Hiszek benne, hogy az elégedett ügyfél és a folyamatos fejlődés sikerünk záloga –  vallja Radek József. Hitvallásuk, hogy nincs megvalósíthatatlan feladat, csak a mindenki számára elfogadható megoldást kell közös erővel megtalálni. 
A vezetőség nagy gondot fordít arra, hogy a partnerek kezelése mellett a kollégák is egy olyan közegben végezhessék a munkájukat, ami lehetőséget biztosít számukra az egyéni kiteljesedésre és a folyamatos fejlődésre. A munkatársak között többen már szinte a kezdetek óta oszlopos tagjai a kollektívának, többen közülük Hess András-díjas szakemberek. 
A cég bevételének 20 százaléka export tevékenységből származik, jövőbeni céljuk a külföldi megrendelők számának növelése, de továbbra is kiemelten fontosnak tartják a régióbeli partnerek kiszolgálását, támogatását is. 
Bár az internet térhódítása magával hozta a fogyasztói igények megváltozását is, ennek ellenére a nyomtatott marketing eszközöknek még mindig van létjogosultsága. 
–  Egy jól megszerkesztett kiadvány, plakát vagy szórólap képes vásárlásra ösztönözni, és még mindig sokan vannak azok, akiknek a kézbe vehető könyv a „maga papír illatával” megadja azt a plusz élményt, ami minket, nyomdászokat is magával ragad” – mondja Radek József. 
Bíznak abban, hogy a nyomtatott termékek piaca még sokáig kitart az online térnyerése mellett, de nem félnek a változásoktól sem, bizakodva várják, milyen kihívás elé állítja őket az elkövetkező pár év.