Gyorsan, rugalmasan reagálunk a helyzetekre 

Az UniCredit Bank az egyik legnagyobb pénzintézet a magyar piacon. Szalay Attila, a bank vállalati divíziójának északnyugat-magyarországi régióvezetője a mostani kihívásokra adott válaszaikat foglalta össze.

Szalay Attila

–  Az UniCredit a legnagyobb vállalati hitelező Európában, vállalati üzletága hagyományosan erős Magyarországon. Mit jelent mindez az ügyfelekre nézve? 
–  Tapasztalt kollégáink jól ismerik az ügyfeleiket, így az ügyfél üzleti helyzetéhez a legjobban illeszkedő ajánlatot tudják adni aszerint, hogy milyen banki vagy más pénzügyi szolgáltatást, terméket érdemes igénybe vennie. 
– Miként készült az UniCredit Bank a pandémiás helyzetből adódó új kihívásokra? 
– Bankunk gyorsan és rugalmasan reagált a helyzetre, a törlesztési moratórium elrendelését követően, amint megjelentek az első támogató hitelprogramok, be is vezettük azokat. Már május első munkanapján elérhetővé vált ügyfeleink számára az MNB új Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrá terméke. Ezen felül az Eximbank által refinanszírozott Kárenyhítő Hitelprogram keretében kedvező kamatozású hiteleket nyújtunk; az új Széchenyi Kártya Plusz Program bevezetésével a kis- és középvállalatoknak azonnali likviditási forrásokat biztosítunk, továbbá finanszírozási forrást nyújtunk a jövőbeli növekedés lehetőségét megalapozó beruházások megvalósítására is. 
A Széchenyi Kártya Plusz Program új hitelei rendkívül alacsony – a teljes futamidő alatt fix – kamattal elérhetőek. E támogatott hiteltermékek egy része hitelkiváltásra is fordítható, így lehetőség nyílik a vállalkozások hiteleinek optimalizálására. 
–  Milyen új lehetőségeket és kihívásokat látnak még termék és hitelezés oldalon az év elkövetkező időszakában, és mit ajánlanak az ügyfeleiknek? 
– Szintén kínáljuk az Európai Bizottság Covid-19 közleménye alapján meghirdetett, átmeneti támogatásként nyújtható hitel- és garanciaprogramokat, köztük a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. nagyon kedvező árazású Krízis Garanciaprogram termékét is. A vírus megjelenése óta tovább nőtt a digitális csatornák jelentősége. A járvány időszakában a munkatársak és az ügyfelek egészsége és biztonsága volt az elsődleges, miközben a zavartalan ügyfélkiszolgálást is biztosítani kellett. Ez legfőképpen a digitális szolgáltatásokkal volt lehetséges. A bankok versenyképességének záloga – és egyúttal jelentős kihívás –, hogy mennyire gyorsan és hatékonyan sikerül az átállás, amellyel az ügyfelek számára támogatható az ügyintézés a digitális csatornákon.